måndag 26 juli 2010

håll er till pissoaren, för helvete!


I fredags var det mycket folk på Bökensved här i stan. Mycket folk därför att Lasse spelade. Massor folk och stort öltält = väldigt många kissnödiga människor. Däribland jag.

Massor kissnödiga människor = väääldigt långa köer.

Nu var det så bra planerat att det fanns x antal bajamajor i form av pissoarer. För männen. I de gick det in minst sex män medan vi tjejer fick stå i milslånga köer till våra bajamajor där det bara går in en i taget. (man kan gå in två, jag har provat. Men det är trångt och man kan ändå bara kissa en åt gången)

När vi stått i kö i en evighet och hör hur Lasse kommer in på scenen och börjar sjunga så blir jag superstressad. valet står mellan att springa och lyssna vilket kommer innebära att jag garanterat kissar på mig när jag busvisslar eller stå kvar i kön.

Då upptäcker vi att mitt i kön bland alla oss brudar står en man och tar upp våran plats trots att det är ledigt på pissoarerna.

Vänligtber vi honom gå dit, där han kan kissa så vi kan få slippa att stå ännu längre i kön. Han vägrar. Arga kissnödiga brudar gaddar ihop sig och det startas en utfrågning huruvida han ska bajsa eller kissa. Han hävdar att han bara ska kissa. PÅ VÅRAN!!!!

Till slut klarar jag inte längre av att hålla mig och gör precis som han. Jag går till pissoarbajamajan, sliter upp dörren där det står sex killar och kissar. Säger att EN AV DE minsann upptar våran plats och att jag därför tänker kissa i deras pissoar. De skrattar men välkomnar mig in.

Jag kissar där. Sen springer jag bort till Lasse och busvisslar allt jag kan. Utan att kissa på mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vara att han inte vågade säga som det var, att han behövde göra både 1 och 2 eller så var han så "drillad" av sin sambo/fru att han glömt hur en karl står och pissar;)
Leena;)

Lina sa...

ha ha ha! eller så hade han fruktansvärt mindervärdeskomplex och inte ville stå med andra!!! =D

Håkan sa...

Det sista är nog det mest troliga om man tänker på hur "män" och pojkar beter sig i nakensituationer och offentliga utrymmen nu för tiden ...