måndag 19 juli 2010

Hasselö!
































För er som inte bor i denna underbara stad eller av någon annan anledning inte vet om det så har vi en skärgårdsterminal.
Som en buss/tågstation, fast med båtar då förstås.
Denna skärgårdsterminal ligger ca två kvarter bort från huset vi bor i. Vi bor alltså väldigt nära havet. Faktum är att vi har havutsikt från många av våra fönster.
Bor man nära havet och inte själv äger en båt bör man då utnyttja skärgårdsterminalen.
Det var precis vad vi gjorde idag. På morgonen packade vi väska, tog med barn och hund och steg ombord på Hasselöbåten. Båtresan tar ca en timme.
Hasselö är en ganska stor ö där man kan bada på sandstrand, från klippor, paddla kajak och vandra. Man kan också gå över till Sladö som detsutom är ett vackert naturreservat.
Vi hann med det mesta. Med skrinda att stoppa trötta barn i kan man gå väldigt mycket under en dag.
Vi var ute på det vackra naturreservatet, badade, åt underbar lunch på en liten restaurang och vandrade.
Alla nöjda och glada.
Förutom mina fötter. Jag har blåsor UNDER fotsulorna. Inte skönt. Alls!
Funderade starkt på ett tag att snabbutbilda mig till läkare, bosätta mig på Hasselö permanent och bli deras skärgårdsdoktor.
Eller...
Varför inte komma som jag är, och bli "skärgårdskötaren?

Inga kommentarer: