måndag 25 april 2011

Påskafton

Påskafton spenderade vi på kulbacken och matmässan. Jag måste nog säga att jag blev en aning besviken, den var mycket bättre förra året. Eller också var det så att det helt enkelt var lite skojigare förra året då Vargen och jag spenderade eftermiddagen där på vinprovning. Mycket vinprovning. Väldigt mycket vinprovning. Det gjorde vi inte i år.

Barnen hade roligt iallafall. De blev ansiktsmålade, red på hästar och sprang runt och provsmakade allt.  Lilla finsmakaren Novalie stod och gav beröm för inlagd getost och tiggde till sig extrabitar.

Det stod en tom kaninbur där och Vargen skojade lite och sa att kaninen säkert blivit slaktad. Typ två stånd bort stod en snubbe och sålde kaninkött. Tillfällighet såklart men ändå en smula makabert må jag säga. Novalie blev helt till sig och ville smaka kaninkött, skönt med barn som inte är rädda för att pröva nya rätter. Hon gillade det, och Moa också. Märkliga barn.

Vi struntade i påskmat i år, samma skit som julbord ändå. Det räcker fan med en gång om året så vi grillade istället. Mycket bättre



Novalie blev såklart en hund!



Måndagens vikt är 75,4 Dåligt. Bara ett kilo ner sen förra veckan. Jag skyller på allt gott i påsk. Och allt jävla fika man fikar när man fått bebis. Sen skyller jag lite på dålig karaktär också.

Inga kommentarer: