lördag 2 april 2011

Jag mutar bebisen

I går var jag hos barnmorskan igen. Vargen hade jobbat natt så han fick frisedel och istället drog jag med mig Ann-Sofie. Eller drog och drog, hon var inte svårövertalad. Hon ska ju få bli gudmor (kommer bli en underbar sådan) så det var väl inte mer än rättvist att hon skulle få följa med en gång.

Fortfarande så måste jag ligga ner och ringa förlossningen om vattnet går då huvudet inte sjunkit ner helt än och på grund av att jag har för mycket fostervatten så finns risken att navelsträngen åker ner framför huvudet.
Därför hoppas jag verkligen att värkar startar före vattenavgång så jag kan få vara hemma så länge som möjligt innan jag åker till sjukhuset.

Jag tycker det är dags nu. Verkligen. jag är jätteduktig och vilar, äter mycket pasta och har försökt locka ut bebisen med mutor i form av ännu mera fina bebiskläder.

Inga kommentarer: