torsdag 6 oktober 2011

Jo, men tack för den här natten!

En helvetesnatt. Stackars Novalie fick krupp. Herregud så många nätter vi var ute och gick, satt i badrummet med alla kranar på varmaste eller åkte till sjukhuset och inhalerade när hon var mindre .

Nu är det två år sedan hon fick ett kruppanfall sist.

Tack och lov hjälpte det med massor av ånga inatt, vi behövde inte åka och inhalera, men hon somnade nog inte förrän runt ett och att sedan försöka sova bredvid ett barn med krupp är lika med nästan lönlöst.

Jag lyckades slumra till en stund men vaknade av att vargen står fullt påklädd och tittar på mig.

Tröttare än tröttast och nästan gråtfärdig undrar jag om det verkligen redan kan vara dags att gå upp?

"Nej" säger Vargen, klockan är bara tre. Men hunden har haft bajsfest!

Klockan tre på natten fullt påklädd står alltså min man och använder ordet BAJSFEST .

Hunden måste alltså ha ätit något konstigt och fått sprutdiarre i vårat sovrum mitt i natten.

Vargen hade duscat hund, torkat bajs, tvättat och skurat golv och plötslig kändes det som om nattvaka med kruppbarn var vinstlotten den natten.

Sedan somnade jag om efter ett bra tag, sov pyttelite och sedan var det dags att få upp Moa till skolan.

Vaccination och sexmånaderskontroll stod på programmet för Lilly, så vi drog tidigt till öppna förskolan och lät Vargen och Novalie sova ut.

Behöver jag tala om att jag är på gränsen till psykotisktrött idag?

Inga kommentarer: