fredag 10 september 2010

Det var länge sen nu....

Har varken orkat eller egentligen kunnat skriva på ett tag. Hårddisken har gått sönder på datorn.
Veckan har varit ganska lugn, inte hänt så mycket förutom att kräkningarna börjar lugna ner sig en aning. Nu får jag faktiskt behålla åtminstonde en måltid per dag.
Men detta illamående och alla kräknigar dagligen i över månads nu har helt klart tagit alla mina krafter och all min ork.
Det tar tid att återhämta sig ordenligt, känns som om jag aldrig kommer ifatt.

Förra söndagen var vi iallafall på ikea i Linköping. Köpte några hyllor som vi inte har fått upp än, men höjdpunkten den dagen var helt klart den italienska glassen de säljer i kiosken direkt när man kommer in på ikanohuset. Den är så fruktansvärt god!
Förövrigt så tror jag det finns sex eller sju olika glasssorter i våran frys just nu som ditkommit i en daglig "craving" som sedan snabbt gått över. När man kräkts något en gång vill man sällan äta det igen.

På vägen hem från Linköping stannade vi till i Bruket och fikade hos mamma. Hon skojade och sa att jag kommer få en sjukilosbebis eftersom min mage redan är så stor. Därför drömde jag häromnatten att jag fick en pojke på 6,8 kilo som jag fick SÄTTA på en vanlig personvåg direkt när han kom ut.

Igårkväll hade jag en myskväll ihop med en av världens bästa tjejer, min vän Maria. Vi badade bubbelpool, bastade, gjorde hårinpackningar och la ansiktsmasker och dippade morötter från hennes egna land. En helmysig kväll som jag verkligen behövde. Bara den tredje delen av oss saknades!

Nu är det iallafall helg, jag firar det med en mugg varma koppen, det är lättspytt!

Puss på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lider med dej med dina kräkningar. Men väldigt roligt att du tänker på om det är lätt att få upp.
Jag tänkte likadant när jag väntade min son.... Ända till v 25.

Ta hand om dej, din mage o din familj. O njut av dagen!
Kram H