onsdag 15 september 2010

Pepp, pepp, pepp

Just idag när allt kändes botten,när motivationen helt tappats bort för att tillsynes vara helt försvunnen och inte upphittad av någon för att återlämnas till sin rättmätige ägare, just idag när började ana att jag snart skulle kunna krönas och bära upp kronan som drottning av det pessimistiska landet, just den dagen när ältandet tagit över hela min tankeverksamhet. Då händer det.
Som på trissreklamen. PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
Ingenting är färdigt än, men trådar som har spunnits på i åratal och drömmar som önskats men aldrig riktigt tagit sig hela vägen fram träder helt plötsligt fram.

En litet agn utslängt och fisken nappade direkt. inget är färdigt än,men på god väg.
Två kvällar i rad har varit planeringskvällar inför framtiden.
Nu kommer kanske chansen, på riktigt. take it or leave it Lina. Förbered dig på att balansera karriär och familjeliv.
Jag kan det, jag vet. Jag är drivkraften själv, lämnar inget åt slumpen och gör ingenting halvdant. Allt eller inget. Det är så jag plöjer mig fram genom livet, en aning burdus men med en stor dos ödmjukhet. Jag ska göra det här ihop med den bästa jag tänka mig att göra det med.
Imorgon har vi ännu flera svar, jag vet att jag är hemlighetsfull,kan inte avslöja än.

Jag har världens bästa pojkvän, trots att han lever under ett tyst dödshot av mig just nu efter hamburgerincidenten.
Jag kan förlåta honom, han får ligga. han är världens bästa, peppande, uppmuntrande, stöttande. Utan honom skulle det inte gå. han ska få skörda av den goda frukten när det kommer så långt, Fasen vad älskar dig!

Nu är min motivation tillbaka där den hör hemma, adrenalinet pumpar sådär behagligt och pirrigt som det gör när något stort är på gång. Jag känner att jag är sådär jävla bra som jag är, och du min vän är sådär jävla bra som du är!

Det här är girlpower Gudrun, jävlar i min låda!

1 kommentar:

Stella sa...

Spännande!!! Hoppas på förklaring snart!