tisdag 14 september 2010

Höstmys!


Hösten dundrade in med stormsteg. Det sker alltid så fort att jag inte hinner med. I vanliga fall brukar jag ogilla hösten. Ogilla att värmen och alla sommaraktiviteter försvinner. Sommaren för alltid med sig en speciell känsla som bara återfinns just på sommaren.
Men varje årstid har sin tjusning och i år välkomnar jag hösten med öppen famn.
Jag ser framemot att gosa ner mig i soffan ruggiga kvällar framför öppna spisen, dricka chaite i mängder till tända ljus, kura ner mig med bra böcker......ja jag skulle nämna massor mer mysiga saker med hösten.

Ikväll att jag har haft besök av min vän Maria. Vi har druckit just chaite och ätit Marias goda kladdkakemuffins till idol innan vi satte oss ner för att skicka iväg ett viktigt mail. Planer vi hoppas på kommer gå i stöpet, drömmar kan slå in. Nu väntar vi spända på svar.....


förresten så har jag inte kräkts på två dagar....tjooohooo säger jag bara! förändringarnas vindar blåser och nu inväntar jag att min gravidyoga dvd ska dimpa ner i brevlådan. Lika bra att träna hemma själv i smyg. Har en känsla av att det kan se en smula lustigt ut att yoga med tjock mage.

Inga kommentarer: