onsdag 1 september 2010

Ge mig!!!!!


Sötaste, gulligaste Novalie sa (halvskrek) idag till mig när jag sa nej till godis eftersom det inte är helg:

Men mamma! Choklad är inte godis, choklad är en slags frukt.
Du tror väl på mig mamma?
OM du tror på mig och ger mig choklad så får du ALLA mina kramar och pussar.



Mamma fortfarande inte helt övertygad, Novalie halvvrålar:

Men....ge mig något att gnaga på!!!!! DET värker i mina tänder annars!!!!


Ha ha ha.... hon är för söt. Detsutom så var det synd om henne idag. Hon snubblade på sin lampsladd och fick en lampa i huvudet, av glas, som gick sönder. Hon fick plocka glas ur huvudet och fick några små skärsår bara som tur var.
Så det och givetvis hennes underbara argumentationsförmåga ledde henne direkt till en onsdagschokladbit!

Det kan även vara så att hennes mamma en gång i ett svagt desperatbehovavchoklad ögonblick råkade säga att choklad inte är godis utan är ett livets rättighet.

2 kommentarer:

Stella sa...

Håller med Novalie, choklad är inte godis utan en frukt!...

Choklad är också ett receptfritt läkemedel: 40 g mörk choklad om dagen gör att man blir mindre stressad (ska visst ta 2 veckor innan man märker någon skillnad).

Det går alltid att komma på en anledning för att få äta choklad! Man behöver bara ha liiite fantasi...

Lina sa...

helt rätt Stella! Choklad ÄR faktiskt även en av livets rättigheter!