torsdag 2 december 2010

Besöket

Nu har jag varit hos barnmorskan. Hon är helt underbar måste jag säga.
Bebisens hjärta slog fint och blodsocker + HB var bra.
På måndag ska jag tillbaka för att få prova ut stödstrumpor som täcker hela benen för att minska på svullnaden ytterligare vilket förhoppningsvis ska göra att jag slipper ha så ont i benen.

Nya sköldskörtelprover togs och svaret kommer nog om en vecka.

Jag hade gått upp 4,5 kilo (ocensurerat)

Hon frågade om många kommenterar magen eftersom den är så stor och om jag tycker det är jobbigt.
Jag sa att folk ofta kommenterar och att folk av någon anledning finner det roande att säga "är du säker på att det bara är en, du vet att man kan missa sånt på ultraljud"

Hon sa att jag ska säga ifrån ordentligt. Man ska inte behöva ta sånt och ständigt höra det. Konstigt nog verkar det vara okej att helt öppet kommentera en gravid kvinnas kropp. Alla ska säga sitt och berätta om någon de känner som inte alls har gått upp lika mycket, eller mer, eller missat att det är tvillingar eller för all del fick en unge på 5 kilo.
Det är INTE okej!!!

Så nu vet ni det, nästa person som säger något i den stilen kommer att få en fet smäll.

Detsutom har hon känt och sagt att bebisen INTE är onaturligt stor, så det behöver jag inte oroa mig för och inte ni heller.

2 kommentarer:

Cecilia Ljungberg sa...

FÖRLÅT!!!!! Kram kram kram.
//Cecilia

Lina sa...

Ha ha ha Cissi!!! Är naturligtvis inte arg på dig =)
Såklart är det ju inte just du utan TUSEN andra. Främst blir jag irriterad när det är folk jag inte känner som ändå tycker sig ha rätten att kommentera.

Er jag känner och tycker om blir jag inte arg på <3