onsdag 22 december 2010

Nu flyttar hon!

Novalie var arg igår.
Vissa skulle nog påstå att hon är lite bortskämd och daltad med men jag skyller på att hon är min minsta.
Hon är så liten och har stora blå ögon som kan få mig till vad som helst.
Till på köpet har hon blivit begåvad med talets konst och en dramaqueen attityd.

Igår ville hon prompt ha en guldtia när vi var på Willys. Alltid vill hon ha det så att hon kan ta en liten hund i en av automaterna där. Hon har hur många som helst.

Igår skulle vi till Willys och frågan om en tia kom upp.
Jag skulle som vanligt säga ja, när Chirre sa nej.
Då kan ju inte jag säga ja.

Novalie alias dramaqueen blir jättearg, gråter och säger att hon ALDRIG får någonting av mig.
Hon har minsann INGA hundar.

Chirre kontrar med att hon har hur många som helst (vilket är sant) men Novalie gormar att de där hundarna är så små att de minsann försvinner och därför måste hon ha fler.

Det blir ingen hund.
Novalie ställer sig bredvid automaterna och tittar trånande och darrar med underläppen. Det sitter en farbror bredvid och Novalie beklagar sig att hon ALDRIG får något av sin mamma.

Hon skriker i bilen att hon ska flytta till pappa nu när vi är så dumma.

Väl hemma ringer hon pappa och säger att hon tänker flytta dit. Sen ångrar hon sig och skäller på pappa för att han aldrig har guldtior och för att det bara finns grisar i automaten på Willys i Åtvidaberg.

Moa kommer och undrar vad lillasyster skriker om.

Jag berättar för Moa att hon tänker flytta för att hon inte får en guldtia.

Moas kommentar blir: Asså Novalie, vad dålig du är. För en TIA???? Skillnad om det handlade om tusenlapp!!!!

Till slut kommer hon över förlusten av tian och hon är beordrad att städa sitt rum (sedan flera dagar tillbaka) Problemet är bara att när rummet ska städas, eller något annat "tråkigt" ska göras så får hon ont.

Hon går in på sitt rum men kommer lika snabbt ut igen med tårar i ögonen. Lägger sitt söta huvud på sne och säger: Mamma, jag kan inte städa, för jag kan inte böja mig ner.

Ja, jag inser att detta kommer att bli ett problem inom en framtid, men just nu är hon fortfarande liten, söt och oemotståndlig!

1 kommentar:

Anonym sa...

min lilla tjej e likadan!!
hennes försök med att inte kunna böja sig ner är mitt svar att hon kan sitta på golvet och "stuttsa" runt och städa :D

eh dom e för underbara NJUT! haha