tisdag 8 november 2011

En helt vanlig natt

Totalt sömnlös. Trots att jag drog ner på de få sömnstunder som existerar dagtid i hopp om att få sova inatt så var det förgäves.

Bebis bökar och styr, står på huvudet och vill ha nappen minst en miljon gånger. Vi tröttnar som vanligt efter en några få gånger på att springa och lägger bebis hos oss.

Bebis bökar och styr. Står på huvudet och kryper upp på mig. Vi sover yttepyttekorta stunder i stöten.

Jag går upp för att fixa välling, ger Vargen en blöja och ber honom byta under tiden. Vargen som är ett vargvrak somnar om direkt och bebis ramlar ur sängen.

Sen törs inte jag somna . Känner att jag måste kolla på bebis. Då är det efternatt och de stunder som hon faktiskt kan sova en aning längre stunder (läs mer än en kvart, typ) men den sömntiden missar jag av oro.

Är glad att jag har min iphone som kan hålla mig vaken när jag inte törs somna och hittar en ny fotoapp att roa mig med.

Somnar till slut och försover oss. Moa kommer försent till skolan igen.

Inga kommentarer: