måndag 7 november 2011

En vanlig dag

Vaknade totalt outsövd, tröttare än tröttast. Följde Novalie till skolan, gick hem och somnade om med Lilly en lång stund.

En alltför lång stund för att inse att jag inte skulle hinna handla innan barnen slutade skolan. Inte heller hade jag kollat VAD som behövde handlas.

Insåg också att jag måste sluta prata i telefonen och röja undan beviset att jag bara åt äpplepaj till lunch innan barnen som hajar kommer hem. Sånt kommer nämligen tillbaka och biter en i rumpan när man predikar för barnen om vikten av nyttig mat.

Hämtade hem en hängig Novalie med feber, hade två små som däckade i soffan, varav den ena på min bröstkorg, vilket inte gjorde något eftersom jag ändå inte pallade göra något.

Vargen kom hem, jag kollade över kyl, frys och skafferi, tog med mig Moa och åkte till affären . Parkerade , tog en kundvagn och insåg att jag glömt plånboken hemma.

Moa konstaterade hur typiskt mig det var, vi vände om , kom tillbaka, handlade , åkte hem och jag tjoffade ihop de där tretton burkarna barnmat.

En vanlig dag.

Inga kommentarer: