tisdag 22 november 2011

Here we go again....

Jag skulle få Lilly att sova middag idag. Jag tänkte att jag skulle vara lika envis som jag var igår kväll och "visa vem som bestämmer".

Jag har läst på lite om AW- metoden och tycker att den låter bra eftersom man aldrig överger barnet som man faktiskt gör i den grymma beryktade 5 minutersmetoden, som jag själv aldrig skulle tillämpa.

Så jag stod där, böjd över spjälsängen och buffade. Buffade böjd tills ryggen värkte men Lilly bara skrattade åt mig.

Efter en timme (!!!!) sa jag åt vargen att ta över för att jag höll på att bli galen.

"buffa henne" sa jag.

"varför ska jag buffa henne" frågar vargen som jobbat natt och inte blivit delgiven den nya metoden

"skit i varför, bara buffa" svarar jag.

Vargen håller på en timme. Han buffar inte , men hon somnar.

Två timmars slit och ungen sover en knapp halvtimma.

"Alla metoder funkar inte på alla barn, Lina" säger Vargen.

Sant. Det går inte att buffa en unge som kör upp stjärten och ställer sig på huvudet. Som detsutom skrattar.

"två minuter ska det ta för barnet att komma till ro, säger AW metoden.

Efter en timmas buffning tänker jag att vargen har rätt. Alla metoder fungerar inte på alla barn.

Nu har jag efter en halvtimmas kämpande fått henne att somna. Vaknar hon under desperate housewives ska jag kolla gula sidorna efter någon slags returcentral!

Inga kommentarer: