fredag 4 november 2011

Ibland är ni så jävla trista!

Ni har blivit sjukt tråkiga. Tappat stinget. Jag har också noterat att ni allt som oftast tycker jag ska skärpa mig, vilket även visar att ni är humorbefriade.

Varför tycker ni att jag ska skärpa mig när jag skriver om glassigt mammaliv?
Tror ni inte att jag också byter blöjor, torkar kräks, städar, lagar mat , sover pyttelite, tröstar ledsna ungar, känner mig ensam och spyr på tillvaron ibland?

Det blir ju vad man gör det till kära surpuppor. Man har inte roligare än vad man köper ut sig, som vi sa i ungdomen. Jag kan väl också gå hemma i skitiga mysbyxor, inte minnas när jag tvättade håret senast och bara vänta på att min man ska komma hem från jobbet som om det skulle vara dagens höjdpunkt.

Eller så kan jag välja att umgås med andra som också är hemma. Göra sånt man alltid önskade man hade tid med när jobbade heltid.

Jag kan välja att laga lunch tillsammans med vänner och luncha på stan istället för att varje dag äta rester från gårdagen ensam!

Det kan man väl få unna sig?

Sen har jag tur som har träffat såna sköna hemmamammor som är ROLIGA att hänga med.

För att sticka er i ögonen lite till så har Lilly och jag hängt med vårt nyaste tillskott i umgängeskretsen, Emma och lilla Arvid. Emma är en skön tjej att hänga med och Arvid är en liten snygging tycker Lilly!

Vi har promenerat, köpt hem god lunch från ost och deli och ätit den tillsammans. Tryckt i oss fina chokladbollar från samma ställe eftersom det ändå är fredag.

För att göra er som lufsar runt hemma och tjurar ännu mer sotis så köpte jag storlek 26 i tum på mina senaste jeans.

Så det så!

Inga kommentarer: