torsdag 29 december 2011

Lilly update

Vi behöver köra en update om Lillys framsteg. Det har kommit lite i skymundan såhär i julstressen.

Lilly säger "mamma" och "pappa". Fast: "mammam" och "pappap"

Hon har minst 4 tänder, två nere och minst 2 uppe. Eventuellt 3. Hon vill inte visa. Man får en snabbskymt.
Däremot känns det som en hel bunt när hon bits, och det gör hon gärna och ofta. Idag bet hon mig i Stortån.

Jag skulle vilja kunna förtälja vilken som är hennes favoritmat, men det kan jag inte.
Lilly är nämligen en avfallskvarn och slukar allt. Ja, förutom hallon då.

Hon släpper taget nu och kan stå själv i några sekunder.

Hon är väldigt mammasjuk, men det gör inget för mamman är väldigt lillysjuk.

Lilly kan vinka med. Hon gör det vid de rätta tillfällena också, som när jag tar fram hennes ytterkläder eller när hon vaknar och ser att jag är påväg att plocka upp henne ur sängen . Alltså fattar hon hej och hej då!

För övrigt är hon alltid glad. Glad och busig. Favoritsysselsättningar är tex att testa hur saker låter när man bankar med de och kasta ner saker när hon sitter vid bordet så någon får plocka upp de.

Hur går det för era ungar?

Inga kommentarer: