söndag 11 december 2011

Vilken höjdare!

Jamen vad kul. Efter kalaset gick jag dagens mil med en kompis som även följde med hem en stund innan han gick och jobbade ( på sjukhuset)

Sedan lagade jag till en smaskig laxgryta efter ett nytt LCHF recept.

Straxt därefter började Novalie spy. Vinterkräksjukan har troligtvis slagit till hos oss.

Novalie ropade från hinken:" mamma, soppan ser precis likadan ut när jag kräkts upp den"
Så nu känns den inte längre så smaskig efter att jag tagit hand om spyor i Novalies säng .

Moa har låst in sig på rummet. Tjuter och vägrar komma ut. Hon har FOBI mot magsjuka.

Novalie gråter för att hon tycker det känns som om Moa inte tycker om henne.

Vargen får stanna hemma från jobbet inatt eftersom även han jobbar på sjukhuset.

Jag har ringt till alla som var på kalaset och förberett de. Bara en halv klass liksom.

Stora barnens pappa har offrat sig och kommer och hämtar barnen eftersom de ändå inte kan gå till skolan nu och de har varit hos honom hela helgen så han lär ändå vara smittad .

Jag är mycket tacksam för det , framförallt om vi kan lyckas rädda Lilly som redan varit sjuk så länge.

Vi ska dricka whiskey. Har hört att det kan hjälpa. Jag avskyr whiskey, men spy är värre.

Vi har ringt våran vän på jobbet med. Ni hajar hur lätt och snabbt den här skiten sprider sig va?

Inga kommentarer: