tisdag 6 december 2011

Min önskelista till tomten!

Kära tomten!

Min önskning kostar ingenting. Det är inte fred på jorden men nära inpå.
Vill du vara snäll och dra ner på den förbannade julhysterin som råder för den står mig redan upp i halsen.

Jag har bakat en omgång lussekatter, pepparkakor tänker jag köpa. Julgodis kan jag baka om jag får sova. Pepparkakshus blir det inget av med för jag fattar inte hur man bygger ihop de, inte ens de färdiga byggsatserna.

Varför håsar du upp julen mer och mer för varje år? Är du i maskopi med landets kardiologer så att de ska få mera jobb?

Jag är redan pank för att julklappshysterin är sjuk. Jag har satt fram adventsljustakar men inte en enda tomtejävel för då spyr jag. Jag tröttnade redan i oktober eftersom julpyntet kommer fram tidigare och tidigare för varje år i affärerna.

Blir det inte slut på den här julstressen där vi ska försöka bräcka varandra med prettokakor så tänker jag gå med i Jehovas. Jag äter ändå inte blodpudding så det är skit samma.

Om du inte uppfyller min första önskan så vill jag ha en karta Valium och en vinare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ju ha pms, du klagar ju över allt

Irriterad sa...

Du Anonym....du är väl bra mycket värre, klagar på att hon klagar(på sin EGEN blogg), sluta läs då om du stör dig så..och DU..kom igen när du själv har småbarn som inte sover!!!!!!!