söndag 19 juni 2011

David tog sig en aborre!

Det här är min vän David. Han är en av de mest godhjärtade människor jag träffat. En godhjärtat människa har ofta en livskamrat och så även David, en underbart snäll och mysig tjej och jag är glad att mina vägar har korsat deras.
David är precis som jag väldigt disträ. Numera säger vi om man gör konstiga saker som att tex dyka upp på jobbet när man är ledig eller lämna barnen på dagis att man gjort en "Tolf"

Igår gjorde jag en "Tolf". På eftermiddagen när Lilly sov la mig i soffan för läsa. Jag tog på mig vad jag trodde var mina glasögon och låg där ca en halvtimme och läste. Sedan tyckte jag att det var lite jobbigt i ögonen att läsa så jag la ifrån mig boken och tog av mig mina vad jag trodde, glasögon.

Så var inte fallet. Jag hade legat och läst inomhus med mina solglasögon på mig, utan att ens reagera på att det blev en smula mörkt inne. Typiskt mig. Så jävla disträ.

Igår kväll träffades vi ett gäng som har jobbat tillsammans och såklart Davids tjej. David himself gjorde en egen "Tolf" och bad oss skicka några abborrar till honom. Han menade morötter. 

Så, på bilden ser ni bäste herr David knaprandes på en abborre!

Tack alla för igår, idag har jag träningsvärk i mina skrattmuskler!

Inga kommentarer: