torsdag 30 juni 2011

Liseberg!

Vi hade en underbar dag igår på Liseberg. Jag, mina stora tjejer, deras pappa snöret (repet, sugröret mm smeknamn) och min lillasyster Wilma. Det var nog bästa året vi har varit för Moa var över 140 cm och fick åka ALLT och Novalie var på snudd 110 cm och fick åka de större karusellerna men ändå gå in gratis i entrén. Perfekt alltså.

Moa och Wilma åkte det mesta, bland annat uppskjutet och de var skitskraja. Novalie åkte Lisebergbanan 4 gånger och jag var räddare än hon för hon är så liten och jag trodde hon skulle åka ut i svängarna. Jag skrek för mitt liv i Balder så Wilma höll på att kissa på sig av skratt. Och på tal om skratt så ringde Vargen och skrattade så att han nästan inte fick luft och berättade att hunden hade en fästing på fisringen.

Ja, FISRINGEN. Använder man ens det ordet längre? Tydligen. Kul var det iallafall.


Inga kommentarer: