onsdag 1 juni 2011

Ett litet test!




Så här sugen på att sova är man när man ligger i mammas och pappas säng vid ca 22.30 tiden. Ganska svårt att låta bli att pussa ihjäl henne då!

Nu till något helt annat. Häromdagen när jag varit ute och gått och kom hem så satt det en äldre dam på grannens veranda. "Är det där Lilly? " frågade hon. Sedan berättade hon att hon bodde i Stockholm men att hon läser min blogg varje dag och att hon visste allt om lilla Lilly. Kul ju!

Därför kör vi ett litet test. Kommer ni ihåg i vintras när jag utmanade er? När jag ville ha 20 kommentarer för att fortsätta blogga? Det fungerade ju, även om en och samma person skrev 15 av de. Men det var lite smickrande.

Hur som helst så vore det spännande att veta vilka ni är, som läser. Jag vet ju att ni är många, det ser jag ju på statistiken.

Vi gör så här och ser hur många som ger sig till känna. Skriv något om  tex vilken åldersgrupp ni tillhör, hur länge ni läst, varför ni läser, vad ni gillar/ogillar. Vad ni skulle vilja ha mer/mindre av eller vad ni känner för. Det spelar ingen roll om jag känner er eller inte!

Kom igen nu! Får se hur många ni kan bli!

12 kommentarer:

Emma sa...

Yeeah, jag blev först. Gammal Åtvidsbrutta är jag också, snart 27år. Började läsa din blogg när jag var gravid, vet inte hur jag halkade in på den. Men vi var gravida samtidigt och sen kom vår lilla Alma 20 mars och så har jag bara fortsatt läsa=) Vi är ju typ i samma situation o det är alltid kul o läsa när man känner igen sig. Istället för morgontidningen läser jag bloggar till frukosten. Kramen

Jennie sa...

Jag brukar läsa=)

Anonym sa...

Hej jag brukar alltid kolla om du ställt till med något upptåg, ´du skriver påett bra sett och skildrar livet som förälder på ett perfekt sett, du verkar också barnkär och familjen verkar viktig för dig, det är härligt att läsa om. Jag är född på 60 talet, och är man, eller kille, kanske gubbe. Fortsätt med ´bloggandet om du orkar, men du gör rätt i att kräva kommentarer. Hej så länge, ps jag har kommenterat ibland under annonym som ´jag gör nu.

linda sa...

Hej!

Jag brukar oxå trilla in hos dig med jämna mellanrum!
Började läsa din blogg då du skrev när du var gravid och mådde dåligt, jag är oxå gravid (bf i morgon!?) och ägnade större delen av min tid vid WCn just då... skönt att läsa och ta del av någon med en liknande vardag, barn och karlar och vänner -du skriver ärligt och känns äkta!
Rolig och fyndig :) fortsätt så :)

Anonym sa...

Jag läser din blogg för att du skriver så äkta. Inga krusiduller någon stans, kul blogg helt enkelt! :)

Jossan sa...

Hej lina jag började läsa din blogg när jag såg att du länkade till den på fb. Jag tycker det är kul att läsa om någon som har en liten eftersom jag har bf 9/7, sen är det ju kul att veta vad som hände efter vi sluta ky-utbildningen // Jossan

Ida sa...

Jag läser =)
Ida snart 25, bor i Norrköping
Är kusin med dina barns pappa.
Hittade dej genom min syrra Malin.
En väldigt Intressant blogg o läsa eftersom allt du skriver stämmer=)
Kram Ida

thina sa...

thina, din fd mans kusin.. läser för att.. jaa.. bara för att.

johanna sa...

Och jag läser.. såklart gör jag det!

Vägen till körkortet! sa...

Åsa, är 75a och gillar din humor, jag får skratta ofta och det förlänger käften och förgyller dagen =) Jag läser så ofta jag kan, tiden räcker inte alltid till. Ha en skön dag!

Stella sa...

Hej! Jag läser din blogg för att du skriver om ditt liv på ett lättsamt och roligt sätt. Jag kollar bloggen nästan varje dag, men är dålig på att kommentera, det vet jag. Vet oftast inte vad jag ska skriva, så då får det vara... Jag hoppas du fortsätter skriva, skulle sakna din blogg annars!

Stella (igen) sa...

Oj, du ville ju veta ålder mm... Jag är 37 år, blir 38 i sommar. Jag har läst din blogg i ca ett år, borde det bli, började läsa VT-bloggen men läser bara här nu.