söndag 5 juni 2011

Omöjligt att sova!

Som bekant så lider de flesta under de första småbarnsåren av sömnbrist. Så även jag. Men det är INTE Lilly som orsakar detta.

Nej, hon är en bebis av praktexemplar. Sover om nätterna, har gjort sedan dag ett. Hon bara vaknar, äter och somnar om en gång.

Bovarna i dramat är Vargen och hunden. Varje natt samma visa. Vi går och lägger oss och Vargen somnar ALLTID före mig. Han är som en sjukt inprogrammerad robot som somnar så fort han lägger huvudet på kudden. Tyvärr är han också inprogrammerad på att snarka.

Så...vi lägger oss, Vargen somnar och börjar snarka. Jag kan inte sova. Jag buffar på honom först ganska snällt. Han slutar för en minut eller två. Så fortsätter det. Sedan börjar hunden snarka också. Då får jag sträcka ner handen eller foten och buffa på hunden.

Jag älskar min hund men jag börjar misstänka att hon är utrustad med ca 95 % muskler och 5 % hjärna. När jag buffar på henne hoppar hon upp glad och viftar på svansen och tror att vi ska gå ut.

Sen håller det på så. Jag buffar på Vargen och hunden varannan gång. Till slut buffar jag inte längre snällt på Vargen. Då siktar jag nästan på att knuffa ut honom ur sängen. Helst så han ramlar på hunden så båda håller tyst en stund.

Inatt när jag buffade på Vargen för hundrade gången (lite hårdare) så säger han väldigt pedagogiskt: Förlåt, vad ska vi göra åt mitt snarkande? Jag muttrar att jag inte vet men att han just nu fasen får prova att vända sig eller något men tänker (mindre pedagogiskt) att om han inte är tyst snart så lägger jag hans kudde över hans huvud.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, att snarka är inte kul, men att ligga med en snarkare är ännu värre, nu menar jag inte som du/ni tror, ligga med=ligga bredvid, annars skulle det ju verkligen vara jobbigt! Ligga med någon som snarkar!! Då sover ju antagligen den personen i så fall. Be vagen tejpa näsan, finns en smart grej på apoteket som man sätter utanpå näsan som vidgar näsans två hål där luften sugs in, dock är det ett problem med dessa tingestar om man har ett smutsigt jobb, det blir lite klister kvar på näsansom under dagen drar till sig allt damm och smuts och därav bildas 2 stora skitiga fläckar på varje sida av näsan. Övervikt är oftast den vanligaste orsaken till dessa ljud, men vargen verka inte lida áv det, men hur är det med dig? Har du gåt ner något dena veckan? Ha ha ha, du skriver ju vikten varje vecka (nästan) vikten är inte viktig om man bara inte har för mycket eller för lite av den, vem som avgör det är ju en annan sak, om man är riktigt kär eller förälskad i sin partner så är det i alla fall lätt för mig att anpassa vad jag gillar, stor br... när hon ammade, små och lite saggy när hon slutat amma, kraftig och tjock efter sommarens all öl och god mat (70 kg nästan som du) éller smal och geting midja efter timmar på den konstiga juck maskine som ser ut som en cyckel med stavar. dock kan man nog aldrig anpassa sig att gilla snarkning, jo föresten min sambo säger att det är mysigt när jag snarkar, och jag börjar nu förstå att hon buffar på mig för att jag ska börja snarka, undrar om det är därför jag vaknar av att hon kniper åt om näsan på mig? Sovgott och sola lungt idag om det är finns på att göra listan, jag brände mig igår när jag låg på ett berg i skärgården och slappade. Klantig som få, men snaäll ändå Hej från mig som är annonym utan kostym. En bokstavskombination jag fått av min läkare, gissa vilken den är och jag ska tala om vem jag är!

Anonym sa...

Fy så jag stavar, jag ska läsa innan jag skickar om jag skriver igen. Jag kan stava men inte bra, eller allt ska gå så fort därför hinner jag inte korrektur läsa dt jag skriver, bättre om denna kommentarsruta vore sammanlänkad med något rättstavnings program. Hoppas inte mitt inlägg med alla fel förargade någon framför allt inte chefsbloggaren, det var inte min mening i alla fall, eller var det kanske min mening att reta någon? Svaret är att så nog inte var fallet, utan ett försök till att vara rolig, dock brukar jag bara lyckas få någon att skratta när jag inte vill att dom ska göra det. Hej och tack för bloggen

Lina sa...

Hej Anonym! Ha ha ha.....jag tror inte att du menade ligga med någon som snarkar...eller JAG brukar inte försöka när han sover, han är rätt slö då =)

Snarkplåster är ju en bra idé, kan jag använda det på hunden med tror du ;)

Jag har faktiskt bara missat att publicera en måndagsvikt och det var för att jag var så jävla tjurig för att jag inte gått ner någonting. Inte upp heller för den delen.

Du säger att jag ska gissa din bokstavskombination du fått av läkaren så avslöjar du vem du är....vad jag vet finns det väl bara två just nu ADD eller ADHD. DAMP är ju "borttaget" Så gissningen blir inte så svår....dags för dig att avslöja dig!

Din stavning retar inte upp chefsbloggaren. Chefsbloggaren blir bara glad för kommentarer. Och du...reta upp folk om du vill =)

Anonym sa...

Vuxen ADHD sa min läkare, men då sa jag stopp!!Vuxen är jag absolut inte. Han vill att jag ska komma ut ur garderoben! Måhända gör jag det, blev ju tvungen nu när du gissade rätt. Jag kan försäkra dig om att du inte vet vem jag är, men många byråkrater som jobbar inom miljö och byggnadskontoret känner rysningar när dom hör mitt namn, jag har svårt för byråkrati. jag är en bokstavskombination för dom flesta som tror dom känner mig, dock bara tre bokstäver och ingen sjukdom, jo en form av narkomani (arbets) då är jag beroende X 2 fin fint Jag återkommer snart med mitt rätta namn, bara vinden vänder och klockan slår samtidigt! Det var ett skämt snart ska det ske!!! ps att ligga med en snarkare lär ju antaglien få snarkaren att upphöra med dessa grymtande ljud, en metod att föredra för snarkaren framför puffar och andra små elaksheter ni icke snarkare utför mot oss snarkomaner, dock är jag osäker om denna metod är en korrekt metod för snark avvänjning risk för att man utvecklar tolerans för metoden och måste ha ökad dos, man kanske börjar snarka på dagen, beroende är man ju redan av den medecinen ds
ps2 fin fin balkong, men hur kommer det sig att ni inte likt alla andra Västerviks par i er ålder byggt en 3 miljonersvilla med halvfärdig trägård och allmänt slabbigt runt huset? Är det för att ni inte hunnit? eller är vargen en försiktig varg som sparar i grytet inför husköpet, du verkar mer inne på spendera linjen vilken jag tycker du gör rätt i, man behöver förgylla livet ibland ds2

Lina sa...

Japp, nu är du tvungen att avslöja dig. Deal är deal. Anledningarna till att vi inte byggt oss en 3 miljoners villa med taskig trädgård är två

1. Ingen av oss har en fast tjänst. Vi jobbar båda heltid (inte jag nu då) men sålänge vi inte har fast tjänst så känns det för osäkert.....eller nu far jag nog med osanning för anledning 2 är ju faktiskt att jag inte vill ha hus igen. Jag hade ett stort hus med stor trädgård innan jag flyttade hit och känner inget sug efter det igen. Vi har ju fått tag i en lägenhet på 170 kvm med stor altan och innergård. Bra gator omkring där man törs låta barnen tex cykla. Lägenheten har ett fast pris varje månad och går tex kylen eller tvättmaskinen sönder så ringer vi hyresvärden, inte pungar ut av våra sparpengar som ALLTID fick göra när man hade hus. Hade man lyckats spara ihop till en semester så nog fan gick något sönder. Nej, jag trivs som det är...för tillfället. Sen har du rätt i att jag är mera inne på spenderarlinjen. Mer än Vargen. Spendera är kul. Vardagslyx höjer jag tummen för!