onsdag 19 januari 2011

Bra dag!

Idag har varit en bra dag! Ultraljudet visade att bebisen mår bra. Det är helt enkelt så att jag har mycket fostervatten utan någon egentlig anledning.
Idag fick vi en bra läkare som förklarade allt för oss mycket bra.

Om fem dagar får jag föda här i Västervik om det skulle sätta igång nu. Innan dess är det för tidigt att de förlöser här i stan.
Just nu ligger bebisen i säte också så hon sa att jag får vara beredd på att det kan bli kejsarsnitt om det sätter igång snart.

Nu känns allt bättre. Nu kommer det bli ultraljud en gång i veckan de närmaste veckorna och tätare läkarbesök. men det gör ingenting, huvudsaken är att vi vet att bebisen mår bra!

glukosbelastningen gick också bra, det firade jag med två wienersemlor.

2 kommentarer:

Patricia sa...

Skönt o höra att allt går bra för dig! Men glöm för guds skull inte vila... tänk... Ben o Jerry, nätshopping och en massa blogg:) o sist men inte minst så får väl gubben ansvara för städ o mat... :)

Lina sa...

Tack patricia! Nu vilar jag, hela tiden! ska läsa massor med bra böcker den här tiden =)
På nåt sätt får jag nog tiden att gå, det är nog värst såhär i början tror jag.

Jobbigt att vara i beroendeställning!

Hoppas allt är bra med dig och familjen!