fredag 14 januari 2011

barnmorskebesök

Idag har vi varit på besök hos barnmorskan. Chirre jag och de två små barnen. Novalie ville bara lyssna på bebisen och Emilio hittade en p-ring som var rolig att leka med.

Hur som helst så ligger magen fortfarande åt skogen för högt på kurvan. Lyckligtvis tycker inte barnmorskan att bebisen känns större än den borde vara för tidpunkten så förhoppningsvis blir det ingen femkilos klump.

Däremot så dras det i gång en massa undersökningar nu, för det är inte bra att magen är så stor. Måndag ska vi göra ultraljud igen för att kontrollera hur mycket fostervatten jag har. Efter ultraljudet blir det läkarbesök för att se om jag börjat öppna mig för senaste dagarna har jag haft rejäla sammandragningar och igår kväll hade jag faktiskt värkar. De stannade lyckligtvis av efter en stund men fick uppmaningen att om jag får så igen så måste jag ringa förlossningen.

Onsdag morgon ska jag tillbaka för att göra glukosbelastning och till på köpet fick jag reda på att jag under hela förlossningen måste få pencillin intravenöst på grund av att jag har någon bakterie i urinen som kan överföras till bebisen.

Som tur är har min snabba viktökning avstannat och jag hade bara gått upp ett kilo på tre veckor. Blodtrycket är fortfarande bra.

Nu har vi i alla fall bestämt Chirre och jag att vi på söndag åker till Linköping för att inhandla det nödvändigaste till bebisens ankomst. Ifall det visar sig att jag börjat öppna mig eller kommer fortsätta få värkar.
Då känns det skönt om allt är klart.
Synd för er så kommer jag inte kunna visa er något av det vi köper eftersom Chirre och jag vet vad det är för liten krabat i magen men det kommer att vara hemligt.

Det känns lite tungt måste jag säga. Att det alltid är något som inte är bra. Det har varit en jobbig graviditet över lag och jag känner mig orolig och lite ledsen efter dagens besök.

Nu ska jag ta det riktigt lugnt. Ignorera att jag är rastlös och vila, vila, vila!

2 kommentarer:

anna sa...

gråt inte kjelle! det ordnar sig, snart är fanskapet ute och du är frun i tomten är far till alla barnen. oroa dig inte, du har gjort det här ett par gånger förut. du fixar't! älskar dig!! hat förjävligt så hörs vi snart va

Lina sa...

Tack Gudrun! Jag önskar du kunde vara hos mig nu och moffa kladdkaka tillsammans med mig <3 saknar dig massor din asshole!!!
Älskar dig <3