onsdag 12 januari 2011

Men vad fan!

Nu går de återigen ut i tidningen och uppmanar människor i riskgrupper att vaccinera sig mot svininfluensa. Gravida tillhör riskgruppen.
Jag vaccinerade mig inte förra året.
Jag gillar inte vaccinationer.
Jag tillhör de som tror att det inte är bra med för mycket vaccin. Att kroppen ska bygga upp sina egna försvar.

Jag tillhör ju generationen som är uppväxt med pencillin så fort man blev lite snorig så jag kan ge mig fan på att skulle jag bli riktigt jävla sjuk och verkligen behöva pencillin så skulle inte skiten hjälpa, för att jag är immun mot det vid det här laget.
Men det är ju mina teorier, jag är ingen läkare.

Detsutom tycker jag att det är lite läskigt med vacciner som inte är speciellt beprövade ännu.

Men nu har jag ju en liten i magen som jag ska tänka på också. Känner mig kluven och har ingen lust att ta ställing till det här.

Någon vettig som kan komma med bra råd. Helst inte från någon som jobbar inom läkemedelsföretag och är vinstdrivande på denna vaccination!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller helt med dig när det gäller antibiotikabruket.

När det sedan gäller vaccinationer är jag mer kluven. Du läste säkert om organisationen som gav miljontals kronor till en läkare för att han skulle förfalska forskningsresultat för att de skulle visa att vaccination var farligt? Otroligt läskigt med sådana krafter.

Jag var i början av 2000-talet på en vårdcentral i Stockholm där man på BVC såg att det var allt vanligare att föräldrar nekade vaccination av de vanligaste barnsjukdomarna. Typ tuberkulos, polio och stelkramp och difteri. Just av skälet att sjukdomarna inte existerade och att det skulle vara farligt att påföra barnen onödiga vaccinationer. Det var också en stark lobbyverksamhet med pengar och inflytande. '

Idag ser man dessvärre att dessa sjukdomar återigen härjar och offren, det är de barnen som i oförstånd"slapp" sprutorna under sina första levnadsår.

Idag läste jag i tidningen (dagbladet.no) att 11 norrmän ligger på intensivvårdsavdelning i mycket allvarliga tillstånd av fågelinfluensa. I Sverige läser vi dagligen detsamma och att det faktiskt dör folk, folk som egentligen inte tillhör riskgrupper på något sätt.

Sammanfattningsvis har jag som du svårt att bestämma mig. Vem kan man lita på Någon säger att det är farligt att ta, andra att det är farligt att vara utan. Kanske är det bättre att ta och möjligen bli lite sjuk, alternativt att det är verkningslöst jämfört med (i värsta fall) månader på sjukus med respirator och allt som följer med i efterförloppet.

Tilläggas bör att jag troligen hade influensan förra året. Över två månader mad alla symtom man kan tänkas ha. Hade jag då fått frågan och kunnat reversera hade jag lätt tagit sprutan.

Lycka till i ditt val

/Håkan