fredag 21 januari 2011

Jag ska sluta gnälla nu!

Jag ska sluta gnälla nu. Jag ska försöka vända det här till något positivt. Det kunde ju vara värre än att bara behöva vara stilla i flera veckor.
Jag behövde bara några "tycka synd om själv dagar". Eller egentligen tycker jag inte synd om mig själv, jag tycker synd om de andra här hemma som måste passa upp på mig hela tiden.

Min bästaste vän Gudrun (psedunym) peppade mig igår. Hon sa att nästa gång är det Chirre som får en stroke och jag får vårda honom i 15 år, det är det som är kärlek. Hon tyckte också att jag skulle ägna dessa veckor åt att börja skriva en bok.
Jag lutar mer åt att se alla avsnitt av Sex and the city.

Det finns de som har det värre. Mycket värre. Marie Picasso till exempel har en hjärntumör och i aftonbladet idag stod det om en kille som attackerats av vägglöss på ett tåg.

Det gäller bara att sätta sin situation i relation till något annat.
Jag slutar gnälla nu. Jag ska ha sköna veckor med många bra böcker och lika många semlor!

1 kommentar:

gudrun (pseudonym) hahaha sa...

ey mannen du har ju fantasi liksom. gör vad som faller dig in, men se till att inte klaga. fatta vilken gnällig unge det skulle bli i så fall. gör nåt som du blir glad av. precis som du sa, du skulle kunna ha det värre. du skulle kunnat väga 10 kilo mer, ha vägglöss OCH en man med stroke samtidigt. dessutom skulle du kunnat vara gravid under en annan säsong - det hade kunnat vara så att du hade varit helt utan semlor. tänk på det...