måndag 15 november 2010

Knugen!


Ingen har ju undgått boken "den ofrivillige monarken". Skandalboken. Ingen har väl heller undgått Camilla Henmarks intervju?

Jag som antiroyalist kan ju inget annat än att gotta mig lite.
Först alltså.

Sen vid närmare eftertanke så undrar jag var den stora skandalen egentligen ligger? Att Kungen möjligen varit otrogen? Är det en större skandal för att han är Kung än om granngubben Svensson dynger på sekreteraren på arbetstid?
Är Silvia mer sårad än granntanten Svensson när allt kommer fram?

Jo, mest synd är det nog om Silvia. OM hon nu inte visste något innan. Annars fick hon ju iallfall reda på det samtidigt som svenska folket. Så hon behövde ju visserligen inte känna att " alla visste utom jag"

Min tanke är ju förstås hur Silvia ska hämnas på bästa sätt? Vem ska hon prassla med som är lika vidrig som Camilla Henemark?

Förslag?

Inga kommentarer: