fredag 12 november 2010

vilar lite till då....

Var hos läkaren igår.
De vet inte vad det beror på.
Värden som hb och blodtryck är bra, men faktum är ju att jag är helt slut och att jag ökar i vikt mycket och oväntat fort.
Hon hade ingen förklaring förutom att hon tror att mina antidepressiva (som jag ätit i över ett år och fungerat bra) "slår fel" i kroppen nu när jag är gravid.
Biverkningar på de är extrem trötthet och kraftig viktuppgång men jag har aldrig drabbats av de biverkningarna innan jag blev gravid.
Förklaringen var att när man är gravid bryter kroppen ner medicin på ett annat sätt än när man ine är gravid.
Därför ska jag nu träffa en annan läkare och diskutera eventuella medicinändringar.

Hon skrev även en remiss på ett ekg för att  utesluta att det är något med hjärtat.

Är hemma idag med och vilar. Känns som om jag behöver det.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hoppas du mår bättre snart!

Började själv på dessa för 3 dagar sen efter velat och kämpat i ett år, och har redan fått min sömn tillbaka - däckad som en säl ;)

Kram till dig!

Lina sa...

Bra beslut! Jag har en vän som nyligen börjat äta samma medicin som jag efter att ha mått dåligt i många, många år. Efter en vecka ringde hon mig och sa att hon inte förstod vad hon har väntat på. Varför hon mått dåligt i "onödan"

Själv mådde jag aldrig dåligt länge, jag fick min depression som en följd av en krisreaktion och då jag jobbar inom psykiatrin så fick jag hjälp direkt. Därför behövde jag aldrig må dåligt speciellt länge.

Jag tror att många velar för att det fortfarande ligger något i samhället att man ska "rycka upp sig" och inte käka piller för allt.
Men om jag hade hjärtfel skulle jag ju aldrig säga "jag tycker mitt hjärta ska läka sig själv"

En depression läker ut av sig själv, men det tar tid och man äter medicin under tiden för att fungera medan kroppen läker sig själv.

Lycka till och hoppas att du får hjälp av de!

STOR kram till dig!