fredag 5 november 2010

Nu är jag tillbaka!

Nu är vi hemma igen, min fina och jag efter våran minisemester utan barn och hund till Helsingfors. Vi åkte två nätter på båt och sov på hotell i Helsingfors.
Helsingfors är en fin stad. Fin men dyr.
Det har varit underbart att ha tid för varandra, något vi inte är bortskämda med.
Bäst har nog varit all god mat vi har ätit.

Sämst var båtresan hem då det gungade fruktansvärt mycket, jag blev sjösjuk och kräktes. Toaletterna på hyterna är mycket små, toalettstolarna med, man måste hinna med att spola mellan varje kräkning annars rinner det över när båten gungar åt det hållet. Det går alltså i princip inte att undvika att få sin spya tillbaka på sig.
Är jag förföljd på något sätt av spyor? Känns så....
Jag upplevde också på riktigt dödsångest under den jävla resan. Satan så rädd jag var. Nu vet jag garanterat att Chirre är någon att hålla i handen när det stormar.

Inga kommentarer: