fredag 12 november 2010

Lästips


Jonas Moström har skrivit en serie deckare.
Inte överväldigande bra, men helt okej att fördriva höstdagar med.
Ganska lättlästa och kräver inte så mycket engagemang.
Snart är jag färdig med fjärde boken. Det finns en femte med men ännu inte i pocketversion och jag är för snål för att köpa den inbunden.

Då får man vackert vänta. Jag har ganska många uppföljare jag väntar på att de ska komma ut i pocket när jag tänker efter.

Men som sagt... jag får vackert vänta.

Någon som har andra bra boktips att komma med. Medans jag väntar menar jag!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du har kanske läst Roslund Hellström, annars får du länk här. Rekommenderas...

http://www.piratforlaget.se/forfattare/roslund-hellstrom

/Håkan

Lina sa...

Hej och Tack! har läst de ...allihopa. Grymt bra böcker faktiskt.
Rekommenderar de med till alla jag känner.

Anonym sa...

Nu väntar jag på att Anne Holts nya (Flimmer) ska komma i pocket. Aktuellt om bedrägerier inom sjukvården. Hon har skrivit tillsammans med en hjärtspeciallist som också heter Holt...

Hon är lite ojämn, men i stort sett gillar jag hennes böcker.

/H

Minendie sa...

Jag har precis läst Hypnotisören av Kepler, den var otroligt spännande. Nattfåk av Theorin är också en bra bok. Det finns ju massor men svårt att komma ihåg dem när man väl ska berätta om dem :)
Måste bara tillägga att jag brukar vara inne och läsa din blogg. Den bjuder på en del skratt men även allvar. Gillar ditt sätt att skriva.

Stella sa...

Jag håller på med "Vredens tid" av Stefan Tegenfalk. Eftersom jag helst lyssnar på ljudböcker (har lite svårt att sitta stilla och bara läsa), så ligger jag kanske lite efter, boken gavs ut för ett år sedan men ljudboken först nu... Sedan väntar del 2: "Nirvanaprojektet".

Lina sa...

Tack för alla tips! jag ser ju att ni har bra smak vad gäller böcker =D

Minendie: håller med, hypnotisören var grym, väntar nu på att nästa bok ska komma i storpocket. Nattfåk är med bra men skumtimmen var dubbelt så bra kan jag tipsa dig om!
Kul att du läser och gillar min blogg =) Alltid roligt att höra!


Stella: de böckerna har jag inte läst! ska jag genast kolla upp =) tack!

Stella sa...

Jag glömde avbeställa Kepler's senaste, Paganinikontraktet, från bokklubben som jag av outgrundlig anledning är med i... har redan läst/lyssnat på den. Om du vill kan jag skicka den till dig - du får den alltså!

Alla mina vänner som läser böcker, har redan läst den så den ligger bara här hemma och samlar damm, helt i onödan. Bara jag får din adress, så kommer den "som ett brev på posten"! Min mailadress: stellasmejl(a)live.se

Minendie sa...

Tack för tipset! Ska genast beställa mig en bunt böcker från adlibris.

Jag gillar Tjust Rehab men visst kostar det en hel del. Därför har jag provat på ett par månader med 10-kort och månadskort för att vara säker på att jag skulle utnyttja ett årskort. Men det är hur kul som helst att träna där.

Lina sa...

Stella! tack så hemskt mycket. Jag betalar dig gärna för dig om du vill! har skickat min adrss till din mail! du kan ju kolla så det kom rätt =)