fredag 26 november 2010

Som tusen gånger förr!

Igår var jag på föreläsning. hela dagen, en bra sådan, men det hör egentligen inte hit.
Vi satt längst fram i salen.
I pausen frågade föreläsaren mig om det var dags snart. Han skojade lite och sa att om den skulle komma idag så är han minsann sjukvårdsutbildad.
Jag lugnade honom med att risken för det är nog mycket liten, att det inte är dags förrän 4 april.
-Oj, sa han. är det två eller tre?
Jag svarar som tusen gånger förr att det bara är en.
Han kontrar som tusen andra förr: -är du säker?
Jag svarar att tre ultraljud förhoppningsvis inte har fel.
Han svarar att hans systerdotter ska ha barn i februari och att han träffat henne igår. Hon var inte alls lika tjock som jag.

Jag tänker att det är olika. Ingen graviditet är lik någon annan.
Fuck heller, så tänker jag inte alls.
Jag tänker på mord.

Inga kommentarer: