onsdag 25 augusti 2010

kaos?

Jag är en sån som är spontan, på gränsen till impulsiv och ibland även det hela vägen. Jag gör det som faller mig in och som känns bra då. Alltid är inte allt fruktansvärt genomtänkt. Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall borde jag vara ett geni. Så är inte fallet.

Oftast tycker jag att det är skönt att jag är som jag är. Lever i nuet och det som känns rätt just nu är rätt. Men ibland blir det bakslag. Som en enda stor känslomässig baksmälla. För parallellt med att jag är spontan så är jag även en tänkare, av det djupare slaget och av högsta kvalitet. Jag har lätt för att analysera sönder saker till molekyler.

För det allra mesta stöder jag mig själv i mina val jag gör, för jag är inte dum, jag bara använder hjärtat mer än hjärnan i de allra flesta fallen. Det är sedan när hjärnan börjar hänga med som jag hamnar i mina "Lina, vet du fasen du gett dig in i ? perioder".

Där är jag nu. Med ett smått kaos omkring mig och i mig. Balanserandes mellan trygghet och panik.

Inga kommentarer: