måndag 2 augusti 2010

No more blonde!

Nu har jag varit hos frisören. Har övergett de blondas riksförbund och blivit brunett. Det blev bra. Skitbra faktiskt!

Ska slänga ut en bild imorgon. Nu är jag bara trött, ska pimpla lite rödvin och har övertalat min älskling att se SATC 2 med mig. Imorgon är vi lediga, båda två. Vi har jobbat hela helgen så nu är det helg för oss alla ni som läser och höjer på ögonbrynen åt att vi dricker rödvin en måndag. Jobbar man i vården så är helgerna flytande.... Så det så!

2 kommentarer:

Stella sa...

När man jobbar inom vården får man verkligen passa på att ha helg när man är ledig, om det så är en torsdagskväll eller en tisdagskväll spelar ingen roll.

Jag har många gånger irriterat mig på vaktmästarna inom mitt bostadsområde som kommer och klipper gräset precis nedanför mitt sovrumsfönster kl. 7.30 en måndagsmorgon när jag är ledig efter arbetshelgen. Grrrr, inget roligt uppvaknande, kan jag lova! Skulle nog inte vara lika uppskattat om jag startade en maskin utanför deras sovrum en söndagsmorgon... kanske skulle prova det?

Förresten, vad fin du blev efter besöket hos frissan! Blir själv sugen på att göra något åt färgen på mitt hår, lutar nog åt att jag gör slingor lite längre fram i höst.

Lina sa...

Håller med dig. Samhället är anpassat för de som jobbar typ 7-16. och hur många är egentligen det?

Vi andra får som du säger vackert bita ihop på varadagsmornar och detsutom är det lite orättvist, vi som har "flytande" helger får sällan möjlighet att gå ut. Åtminstonde inte vintertid. Restauranger och dylikt har åtminstonde inte under vinterhalvåret öppet varje dag, bara som ett exempel.

Vad kul att du hittade hit Stella =D det gillar jag!!!