fredag 13 augusti 2010

Sista dagen på schema.

Idag var min sista dag på schema på avd 22. Trodde jag skulle känna mig lite bedrövad, men det gör jag inte. Dels för att jag vet att jag kommer fortsätta där på timmar och dels för att jag har flera andra ställen på gång. Kommer ha minst lika mycket jobb som tidigare, bara att jag nu igen kommer kunna bestämma lite själv.

Jag har aldrig, som många andra ogillat att vara timvikarie. Jag har alltid haft så många ställen att vara på samtidigt vilket har inneburit att jag tjänat mera pengar på att vara timvikarie än att vara anställd på heltid.

Detsutom gillar jag min frihet. Känslan av att själv få bestämma. Jag vill alltid ha en bit av min rastlösa frihet kvar.

Sen råkar jag veta att det inte dröjer länge innan det blir ett schema igen, men kanske på någon annan avdelning.

Nu ska jag ta det chill ett tag... Det är jag värd. Ska börja med två veckor föräldraledigt!

Inga kommentarer: