söndag 3 oktober 2010

Det är hemskt att spy i motvind


Vissa dagar är det verkligen jättemysigt att vara gravid. Särskilt sådana dagar då hormonerna tycks vara ödmjuka mot mig.

Igår var en bra dag. Dels kunde jag äntligen i fredags gå till frisören och bli lite fin i håret. Det var behövligt men har inte varit möjligt tidigare då jag mått så illa av alla lukter. Detsutom har mitt hår tagit mycket stryk av den långa perioden av näringsbrist. Men nu ser det fint ut igen. Testade en ny frisör på samma salong och hon var verkligen jätteduktig. Hon fick fria händer och hon färgade mitt hår i tre olika bruna nyanser så nu ser det friskt och fint ut igen. Det gillar jag!

Vidare var jag ensam hemma hela dagen igår då barnen var hos sin pappa och min fina jobbade. Det innebar för mig sovmorgon, ett pass gravidyoga och en promenad. Precis vad jag behövde. Till kvällen hade vi gäster och jag lagade till en trerätters middag. Mycket gott och väldigt trevligt sällskap.

Andra dagar är det mindre roligt att vara gravid. Som idag. Mått illa och spytt hela dagen igen. Var tvungen att stanna bilen på vägen när jag hämtade barnen och kräkas. Till saken hör att det blåste väldigt mycket ute så allt jag spydde kom tillbaka på mig och jag fick sitta på en plastpåse resten av vägen hem. Sånt är mindre roligt! Suck

Inga kommentarer: