fredag 22 oktober 2010

Jag ska säga er....

....att allting just nu känns riktigt bra. Efter snart tre veckor sedan sista kräkningen törs jag nog säga att det har slutat. Även illamåendet har lagt sig och även den här ofantliga tröttheten. jag är inte längre tvungen att gå och lägga mig och sova en timme direkt när jag kommer hem från jobbet utan jag klarar mig till kvällen. Jag kan till och med se tv program mellan klockan 21 och 22 nu, för ett par veckor sedan somnade jag runt åtta tiden även fast jag sov middag (ibland hela dagarna).

Jag vågar till och med påstå att jag börjar få lite energi.
Jag är nog så nära mitt vanliga jag som jag kan komma under rådande omständigheter. Om man bortser från mitt humör.
Men det är nog som jag tidigare nämnt, jag är nog helt enkelt jävligt känslig för hormonförändringar. Mest är jag arg när jag är hungrig (vilket jag i och för sig är ofta). Me jag kan bli oroportoneligt arg till händelsen i fråga.
Jag försöker tänka att det är en fas, troligtvis kommer väl det med att lägga sig med tiden.

Magen växer som bara den, jag känner mer och mer att h*n rör sig därinne vilket är supermysigt, nu känns det som om den fina delen med graviditeten börjar.
Jag längtar tills de andra där hemma också kan känna att det rör sig.

Det var bara det jag ville säga, att läget är under kontroll just nu!

Inga kommentarer: