tisdag 12 oktober 2010

Det är tur att man kan ändra sig!

Det är tur att vi alltid kan ändra oss. Man kan alltid omvärdera sina val man gör. Det är en ganska skön tanke att inget måste vara bestående. Om så önskas kan man göra om, göra rätt. Eller bara ändra sig.
Jag har ändrat mig. I flera år har jag valt att inte äta kött. Nu har jag ångrat mig. jag vill äta kött igen. Till största delen så är det nog filuren i magen som har detta önskemål men jag ger med mig.
Kanske kan det göra mig en smula piggare. Det skadar ju aldrig att prova,jag kan ju alltid ändra mig igen.
Jag vet bara inte med vad och när jag ska börja igen. Ska samla mod och göra det snart.
Jag saknar att äta goda köttgrytor, fyllda köttfärsslimpor och persiljejärpar med saltgurka till.
Jag måste ta tag i det här snart.


I Söndags gjorde vi mycket goda karibiska jordgubbscolada (alkoholfria) och drack framför brasan. Mysfaktor hög!

Dagens diss: Att det tar så jävla lång tid innan försäkringskassan ringer upp (trots att de säger 11 minuter) jag blir jättekissnödig och kan inte gå och kissa i rädsla av att missa deras samtal.

dagens hiss: Min föräldrapenning blir stabil!

Inga kommentarer: