tisdag 12 oktober 2010

skojade hon?

Jag var ju tvungen att införskaffa stödstrumpor idag. Känner att mina ben börjar svullna lite. Detsutom sitter jag mycket om dagarna och sen läste jag att stödstrumpor motverkar åderbråck.
Gick till apoteket och bad om hjälp.
En äldre apoteksdam hjälpte mig. Hon frågade om jag ville ha i bomull eller tunnare men tillade att de i bomull är jättesköna. Jag tog ett par. Sen kom jag på att jag säkert behöver två par eftersom de ska användas varje dag.
Apotekstanten rekommenderade ett par tunnare då, mer som nylonstrumpor IFALL JAG VILLE KÄNNA MIG LITE FIN!!!!!
Drev hon med mig? Jag tror inte det för hon drog upp sin apoteksrock och blottade sina.
Själv ser jag bara framför mig hur det kommer se ut under min kjol. Knälånga stödstrumpor som minskar svullnade i benen men däremot skapar ett jättelager hud där de slutar. VÄLDIGT jättefin kommer jag känna mig.
Jag köpte ett par sådana med, för säkerhets skull.
Kanske kan jag köpa ett par lårhöga stövlar och klämma ner stödstrumpsbenen i och gå som om jag hade träben? hahaha synen har förföljt mig hela dagen.

Undrar om han som varit med och skapat dessa korvben kan tänka sig att hjälpa mig på med de på morgnarna?

Inga kommentarer: