torsdag 7 oktober 2010

premiär!

Idag har jag på mig mamma- jeans. (T-shirt med för den delen) Det är premiär för mamma-jeans idag. Känns faktiskt mycket bekvämt, tack snälla Anna-Carin för att jag fått låna av dig!
Det här med att köpa kläder under graviditeten är lite av ett dilemma tycker jag. Å ena sidan är det trist att lägga pengar på kläder man växer ur väldigt  snabbt. Å andra sidan vill man ju faktiskt känna sig fin även de här nio månaderna.
Jag har köpt en mammatröja, hade pyttelite mammakläder sen jag väntade Novalie, lånat tre par mammabyxor samt köpt några koftor och  tröjor som jag även kommer kunna använda efter graviditeten.
Nu har jag hittat en internetsida med superfina mammakläder, visst skulle jag väl kunna unna mig en fin klänning?


Samtidigt som jag sitter och skriver det här så drabbas jag av en aha upplevelse åt den mindre roliga hållet Håller detta på att förvandlas till en jag är gravid/mamma/bebis/barn blogg?
Skrämmande mycket tyder på det.
Så skulle det inte bli. Det här MITT territorium till största delen. Min enda lilla egosak.

På allvar, säg åt mig på skarpen när jag blir för trist.

På tal om kläder, min andra hälft har uttryckt ett önskemål om att den dagen vi gifter oss ska vi gifta oss i sneakers. Jag överväger saken, kan bli tufft. Vita sneakers!
Kanske....om jag får välja namn på bebisen.

Inga kommentarer: