måndag 18 juli 2011

Bingospel!

Jag har sett på Fejjan att folk tydligen spelar bilbingo. Det verkar som om det är populärt igen. Jag trodde nog kanske att bingospelen på nätet hade konkurrerat ut bilbingo.

Ganska trevligt ändå att folk ändå sysslar med det fortfarande. Eller också är det bara så att jag uppmärksammat det nu när det är säsong. Bilbingo är ganska kul. Även om man inte är typ 72. Jag var med Moas farmor en del och spelade bilbingo när Moa var liten. Då åkte vi runt till olika ställen i Östergötland med stora förhoppningar och fikakorg. En gång fick jag faktiskt trycka på tutan och gick hem med 1200 kr mer än när jag kom.

Föredrar man istället att spela BINGO på nätet kan man ju kika in

Här finns en massa olika sorters bingo och sånt man behöver veta om man är färsking. Lite roligt tycker jag att de har en länk till en chattordlista. Men det är klart. Är man i övre pensionsåldern och någon skriver "LOL" så är det ju tryggt att kunna kolla upp vad som menas med det.

Inga kommentarer: