fredag 22 juli 2011

Jag blir borta ett tag!

Från och med imorgon försvinner jag en vecka. Semester på Öland väntar.

Jag packar , packar och åter packar. Har ni en aning om hur mycket skit som går åt när man semestrar med fyra barn?

Ärligt talat är jag inte alls särskilt pepp på att åka iväg. Vargen tycker att jag är negativ men det är jag inte. Jag är realist. Jag inser att med en megatjatig femåring, en grymt trotsig  tjurig 2 ½ åring, en förbubertal ilsken 10 åring samt en 3 ½ månaders bebis som bara vill bli buren hela tiden och inte vill sova samt vägrar ligga i vagn så kommer den här veckan innebära allt annat än semester. Att vi detsutom ska sova alla sex i samma rum gör inte resan mera lockande.

Vi kan väl säga så här, att jag bokade den här semester INNAN vi hade fyra barn. Innan jag blivit påmind om hur sliten man är när man har en bebis.

Jag vet att ni tänker att jag målar fan på väggen. Det gör jag inte. Tro mig. Fan har etsat sig fast på väggen själv.




Vi hörs när jag kommer hem då. Om jag inte är på något slags vilohem då. Skickade man inte trötta, slutkörda morsor till sådana förr i tiden?

Inga kommentarer: