onsdag 20 juli 2011

Plötsligt händer det!

Hörrni, hur ofta händer det att det kommer hem en kock till en och tjoffar ihop en middag?

Det hände oss igår. Vargens bror är kock, en duktig sådan detsutom. Igår kom han hit med matkassar och vin.


Sen lagade han till fantastiska sallader, såser, chiliröror och inlagd lök. Den godaste Gösen jag någonsin smakat i foliepaket. Han marinerade och grillade kycklingklubbor, baconlindad sparris, baconlindad hallumiost och KÄNGURU!!!
Jag kan inte avge en rapport till er hur känguru smakade. Som ni vet är det inte så länge sedan jag slutade vara vegetarian och än har jag mina gränser, men de andra som åt tyckte det var riktigt gott.
Novalie som är en sån där underbar unge som äter nästan allt och framförallt vill provsmaka allt smaskade med god aptit i sig lilla Ru.


Lilly var nog lite skraj när hennes farbror var i matlagartagen att även hon skulle råka hamna på grillen ser det ut som på hennes min.





Jag behöver inte ens skriva att vi hade en mycket trevlig kväll igår va? Ni hajar!




Inga kommentarer: