måndag 4 juli 2011

Städdag!

Egentligen var det att jag och mina stora avkommor skulle åka och bada idag på förmiddagen innan Vargen började jobba. Så blev ju inte fallet eftersom vädret var ganska sunkigt. Istället uppmanade jag Vargen att vi måste storstäda.

"Visst", sa han mycket oentusiastiskt.
"Jag börjar dammsuga"

Därmed började min irritation och mitt gnällande. Alla vet ju att man måste damma INNAN man dammsuger, jag har försökt förklara för honom varför en miljon gånger men det går inte in.

Vargen började till slut damma på nedervåningen och tog övervåningen. När jag kom ner hade han börjat dammsuga och jag inspekterade varpå han inte hade plockat undan på vardagsrumsbordet och dammat där, inte heller gjort det på databordet och han hade fuskat och struntat i småbord och över bokhyllan.

Detsutom anser jag att torka av köksluckor ingår i storstädning så det fick jag göra.

Vargen var sjukt sur och jag sjukt gnällig. Men nu är det rent och Vargen vägrar bekräfta att han är urkass på att städa. Han som många andra män anser att de har städat när de dragit några varv med snabeldraken. Gärna ställer han också dammsugaren då så att jag ska se att den liksom har flyttats på.

Vargen tycker också att det gills att han har hjälpt till att städa om han rengör hans akvarie medans jag svetttas runt i hela huset och städar.

Tur att han har andra bra kvalitéer den där Vargen, som väger upp.

Sedan drog barnen och jag iväg och käkade mjukglass.


Lilly såg uppriktigt stött ut över att inte få smaka
Förresten har vi skaffat biljetter till visfestivalen idag. Jag ska gå in både fredag och lördag. Jag kunde inte bestämma mig vilken dag jag helst ville gå, så jag tog två.

Inga kommentarer: