söndag 3 juli 2011

Jobb

Imorgon ska jag ringa och få några arbetspass inbokade under sommaren. Jag måste nämligen in och jobba lite innan september månad är slut för att få fortsätta vara föräldraledig med Lilly utan att förlora mina LAS dagar inom psykatriförvaltningen.

Tanken vara att jag och Vargen skulle ha delat på föräldraledigheten men nu har han fått fast tjänst och då är det ju självklart att jag stannar hemma tills Lilly börjar på dagis. Detsutom tjänar vi mest på att jag är hemma eftersom min föräldrapenning är bra mycket högre än Vargens då jag jobbade heltid innan och han studerade.



Hur som helst tänkte jag tipsa er som håller på att söka jobb om en sida som är mycket heltäckande vad gäller att söka jobb: spray.se.


Jag är själv ofta runt på nätet och kollar in utbudet av jobb och den här sidan är bra. Man kan hitta lediga jobb, hitta artiklar och tips vad gäller jobb, fråga en jobbcoach om råd och detsutom få hjälp med att skriva ett bra CV vilket inte alltid är det lättaste.

De ger också karriärstips och har detsutom rekrytering där arbetsgivare kan hitta dig.

Ett bra tips från mig till er alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

Si si me voy a revelar cuano ha llegado el momento!!! Lycka till med jobbsökandet och tack för att du eller främst vargen inte blev arga för milf utnämningen! Min sambo fick den titeln av ett par unga grabbar i midsómmar, först blev jag lite sotis, men sen blev jag stolt att hon var min.´Hoppas ni får en bra sommar med många galna upptåg! Hej så länge