söndag 10 juli 2011

Fest och livet i en blöja!

Igår var det kalas för min brors sambo som fyllt 30 år. Sånt måste firas och det gjorde det. Himmel vilken god mat vi bjöds på. Buffé från stans godaste café. Jag åt så jag nästan storknade och fick med mig en doggy bag hem så jag ska frossa idag med. Det bjöds även på tårta och diverse drycker.

Vargen och jag var där ensamma. Lillys farmor och farfar var snälla och var hemma hos oss och nattade henne tills vi kom hem. Konstigt är det att det man uppskattar mest med att få gå bort själva är att få äta i lugn och ro. Jag tror att många småbarnsföräldrar kan skriva under på det.

Ni ska veta att det är inte klokt vilka gulliga män jag har i mitt liv. Precis innan vi gick på festen gick min kjol sönder. Vargen sprang till granntanten och lånade nål och tråd och sedan kunde vi åka.

Under ett akut behov av bindor på festen så ringde min lillebror upp en kompis  som fick rota i sin mammas skåp och komma dit med de. Gulligt ju.

Sedan räckte de ändå inte och det var verkligen kris så jag fick tjuva en BLÖJA av ett par som hade sin bebis med sig. Givetvis tyckte min lillebror att det var jättekul och kom med förslaget att bloggen ska heta: "Livet i en blöja " nu. Ja, ja. Kris är kris och jag är inte den som är den.

Tänker inte bjuda er på kort från gårdagen då jag började fotografera när alla redan var rödnästa och runda under fötterna. Det är inte sjyst att lägga ut såna kort.

Däremot ska ni få se ett sjukt kort på Vargen och min lillebror. Jag vet inte vad som hände, det ser ut som om de är siamesiska tvillingar. Skevt.

Inga kommentarer: