tisdag 20 september 2011

Hur vill ni bo?

När ni är ute och reser, hur vill ni bo då? Givetvis beror det på hur länge man är borta och vilken form av semester det är. Föredrar ni alltid hotell eller kan ni även tänka er vandrarhem? Har någon av er testat på det jag tänkte tipsa er om idag? : Att bo på HOSTEL ?

 Sidan jag länkar er till visar var du kan hitta hostel att bo på om du vill besöka Malmö. Den sidan visar dig var du kan hitta ett hostel att övernatta på beroende på var i Malmö du vill turista. De ger dig även topplistan på Hostel i just Malmö.

Det allra första hostel som startades i Sverige var just i Malmö och på den länkade sidan skriver de att det ofta är mycket studenter som väljer att bo på hostel. En av fördelarna är att det är billigt, mycket billigare än hotell. De skriver också att det kan ge en möjlighet att träffa människor från andra länder då hostel är mycket internationellt.

Hostel är alltså en nyare variant av vandrarhem och har blivit allt vanligare i storstäderna.

Jag kan absolut tänka mig att bo på hostel. Om jag ska semestra en kortare tid och inte spendera så mycket tid där jag ska bo. Tillfällen då jag tänka mig att hoppa över vissa bekvämligheter.

Inga kommentarer: