måndag 12 september 2011

Kanske skonar det min omgivning!

Idag har jag varit hos min läkare, där vi bland annat diskuterade mina PMS problem som ni vid det här laget känner till är ganska svåra.

Hon sa att det första man gör är att sätta in en hormonspiral vilket inte jag får eftersom jag har heriditet för att få blodproppar, så det är uteslutet.

Sedan rekommenderar man antidepressiva , åtminstone sju dagar innan mens. Men eftersom jag redan står på antidepressiva och de inte hjälper mot min PMS så funkar inte det heller.

Så nu ska jag få prova ett milt lugnande medicin att ta vid behov under de värsta PMS dagarna. Förhoppningsvis kommer det hjälpa, för så här orkar jag inte ha det, och ingen annan i min omgivning heller.

Tanken är väl att jag inte ska känna mig så jävla arg av de, även om jag biter ihop jävla mycket så är det jobbigt att vara så arg inombords .

Så nu hyser vi stora förhoppningar, jag och min närmaste omgivning . Jag vet att de gör de , hoppas alltså även om de inte säger det högt!

Inga kommentarer: