måndag 5 september 2011

Jag är en tjuv!

Idag efter maten plockade Novalie fram sina egengjorda chokladbollar (för man får inte säga negerbollar) och skulle smaska på.

Novalie bakar fantastiskt goda sådana som en chokladälskare som jag har svårt att motstå. Därför var jag tvungen att lätta mitt dåliga samvete för henne:

"vet du Novalie, jag måste erkänna en sak. Jag gjorde som i Spöket Laban filmen, jag tjuvade en chokladboll idag"

Novalie som hade hela munnen full av chokladbollar spärrade upp ögonen....sedan började hon skratta. Oj vad hon skrattade.

"mamma, du snodde en chokladboll"

Då erkände jag att jag faktiskt tjuvat två och då skrattade hon så chokladbollarna höll på att trilla ur munnen.

Då visade jag henne hur jag försökt hålla mig fast i soffan men en magnetkraft drog mig till kylskåpet och de goda, goda chokladbollarna.

Då kiknade hon av skratt och gav mig två till! Underbara unge!



Inga kommentarer: