fredag 23 september 2011

Sliten!

Jag är så sjukt trött och sliten. Känner mig sönderstressad, uttömd på något sätt.

Jag är så trött att jag försover mig, glömmer stänga av spisen och andra viktiga saker.

Hur fan får ni tiden att gå ihop?

Hur hinner ni med allt? Hur hinner man vakna, ge frukost, klä på, mata, rasta hund, stimulera, gosa, utveckla , hämta, träffa vänner , ligga, kamma håret, duscha, bada ungar, laga mat, trösta, sysselsätta, underhålla, snusa, sova, tvätta, laga mat, dammsuga, buda på tradera, promenera, aktivera, simhalla, fylla i papper, kolla läxor, jobba, vila, sortera tvätt, baka, sminka sig, byta blöjor , smörja torr hud, uppmuntra, tillrättavisa, stötta mm mm mm mm mm utan att gå i tusen bitar och med samvetet någorlunda i behåll?

Ge mig tips för jag går sönder!

7 kommentarer:

Linnea sa...

du glömde... borsta tänderna. Det ska man också hinna. Både på sig själv o sina barn gärna flera gånger per dag... o så ad dropparna. Icke att förglömma! O så ska man ha koll på modet o köpa nya kläder till sig själv också. Så att man ser ut som att man har sån koll o livet är en dans! O glöm inte helgen, då ska man gärna laga EXTRA god mat och ha EXTRA mkt mys o gääärna bjuda hem vänner under ordnade former på 5 rätters som man slängde ihop lite snabbt o enkelt. Ja ja vet faktiskt inte hur man gör.. min taktik är att va vaken på nätterna. Men om du kommer på nåt bra, tipsa mig! haha.

Lina sa...

Fasen vad härlig du är Linnea! Du har hajat grejen vad jag menar. Inte att gnälla som vissa tycks tro utan en ironi mot hela jävla hysterin och "duktiga flicka" syndromet!

Du har så jävla rätt! Slänga ihop en femrätters lite snabbt och enkelt :) gärna lägga ut det på Facebook också så ALLA ser hur duktig man är!

Jag lovar att dela med mig när jag kommer på det hemliga knepet för att vara totalt jävla lyckad ;-)

KRAM

Anonym sa...

Tycker att din blogg är skitkul för att du är så ärlig och skriver om ditt liv, både när det är kul (som det oftast verkar vara), men också när det kan vara jobbigt! Fortsätt så!! Bry dig inte om de som bara klagar för att de inte själva vågar skriva så ärligt, utan hellre vill kritisera andra.

Men har inga tips om hur man kan bli en perfekt supermamma, tror faktiskt inte att de existerar (trots alla "perfekta" mammor man ser i tidningarna ;). Tror barnen lär sig mycket mer av att se en mamma som vågar strunta i alla borden och visa att vi mammor (och allt annat folk) inte är perfekta, för usch så jävla tråkig världen vore då! Så skrota det dåliga samvetet, det är mitt tips. (annars kanske man kan köpa en svindyr husrobot, har hört att de tillverkar sånna i Asien!?).

Lina sa...

Tack anonym! Så skönt att se att såna som du läser och gillar!

Nej, rosa skimmer enbart är inte min grej att representera, för så är inte livet på riktigt även om många vill få det att framstå stå!

Jag har heller ingen strävan att vara en "perfekt mamma" , jag tror som du, lagom är bäst! Jag är oftast ganska ironisk vilket inte alla verkar förstå! Nej, herregud, jag är långt ifrån perfekt. Jag får nog nöja mig med "good enough "

Men det dåliga samvetet kommer man nog aldrig ifrån. Det har man nog alltid med sig som mamma!

KRAM

Cissi sa...

Gör det du måste. Sen gör du det du vill och sist det du hinner. Resten kan vänta till nån annan dag :)

Lina sa...

Du är så klok Cissi :)

Cissi sa...

Tack, jag är född sån :-D. Haha...