onsdag 2 mars 2011

Barnmorskebesök igen!

Idag var det dags att träffa våran barnmorska igen. Hon har varit helt underbar hela tiden. Hon har verkligen lyssnat och förstått och tagit tag i saker. Det blev ett snabbultraljud till idag då hon de senaste två gångerna haft svårt att känna om huvudet verkligen är neråt som det ska men det var det.
Magmåttet hade dragit iväg lite igen så eventuellt kan det bli kontroll igen hur mycket fostervatten jag har nu.

Sen fick jag lite uppmaningar om att jag faktiskt måste ringa förlossningen när det är något. I lördags natt så gick en del av vattnet. Jag var osäker om det kan gå i omgångar men det kan det. Jag tyckte inte det var något att ringa om då det definitivt inte var allt och jag inte hade några värkar samtidigt. Men nu har jag lovat att ringa nästa gång.

Min barnmorska sa att jag säkert inte ens kommer ringa förrän i sista minuten när det är dags. Det ligger nog något i det.

Gissa vem jag såg som var i väntrummet på bvc och dök på nyblivna föräldrar.

Inga kommentarer: